» TeamX (Архив Форума)«


Форум TeamX » English Forum » Attaching Dialogue to critter (How do i..)

Переход по темам
<< Пред. След. >>
Страницы этой темы [ 1 2 3 ] Все собщения

 
DjUnique
Member

Откуда: Kouvola, Finland
Регистрация: Июнь 2005

Всего: 2 сообщения

Цитата:
Quote: from Andrej on 11:11 - 28 June, 2005

#define GVAR_TOWN_REP                    (GVAR_TOWN_REP_ARROYO)            



The error is simply that you defined the town rep var as GVAR_TOWN_REP instead of TOWN_REP_VAR

Отправлено: 13:15 - 28 Июня, 2005
Mynah
Модератор

Откуда: Пермь
Регистрация: Окт. 2004

Всего: 469 сообщений

Oh, yes. I have inattentively read through :(
I'm agree with previous post.

and... sorry 4 my bad english :)

-----
Scio me nihil scire

Отправлено: 13:29 - 28 Июня, 2005
Andrej
Member

Откуда: Srbija
Регистрация: Июнь 2005

Всего: 12 сообщений

Compiling file: "luciano.ssl"
Starting preprocessor
Precompilation successful!
Compiling preprocessor output:"temp.i"
Compiler encountered following error:
------------------------------------------------

TEMP.I(9758): Error! Undefined symbol TOWN_REP_VAR
FSE info --> Compiler reports unknown command or character.
"Please check whenever you have mistyped function or procedure name or not declared all variables."

------------------------------------------------
Compilation cannot complete due to critical error

This is ridiculous. And when i press Show Errors whatever line in script my mouse was on,thats the error line.I think that its not the problem in TOWNREPGVAR.


(Addition of 13:42 - 28 June, 2005.)


No DJ unique,i writed TOWN_REP_VAR in script but i didnt write it correctly here.

Отправлено: 13:40 - 28 Июня, 2005
Mynah
Модератор

Откуда: Пермь
Регистрация: Окт. 2004

Всего: 469 сообщений

Wooh... Copy&paste this code in to FSE and then compile. It will be work correctly. And please, study scripts language before try to modding fallout.

Update: code removed. so big post no needed now.

-----
Scio me nihil scire

Отправлено: 13:59 - 28 Июня, 2005 | ИСПРАВЛЕНО: Mynah - 16:28 - 28 Июня, 2005
Andrej
Member

Откуда: Srbija
Регистрация: Июнь 2005

Всего: 12 сообщений

Nice code,Mynah. Sadly,It doesnt work either
I copied it and still the same error.
Do u know where to find good tutorials for scripting?

Отправлено: 14:15 - 28 Июня, 2005
Mynah
Модератор

Откуда: Пермь
Регистрация: Окт. 2004

Всего: 469 сообщений

May be this code doesn't work because FMF Dialogue tool doesn't edit header files automaticaly. I don't use this program and can't know.
Many tutorials you can find here.

Oh... i'm sure, in my text so much errors, but i hope, you will understand my bad english :(

PS: Code which i pasted here work correctly. It was tested.

-----
Scio me nihil scire

Отправлено: 14:26 - 28 Июня, 2005 | ИСПРАВЛЕНО: Mynah - 16:31 - 28 Июня, 2005
Andrej
Member

Откуда: Srbija
Регистрация: Июнь 2005

Всего: 12 сообщений

Your english is not bad.
It doesnt work for me i assure you.
Do u use FSe for making dialogues?

Отправлено: 14:34 - 28 Июня, 2005
Mynah
Модератор

Откуда: Пермь
Регистрация: Окт. 2004

Всего: 469 сообщений

For making dialogues i use my brain, hands and notepad :) It's habit.
IMHO, for beginner in fallout modding FMF Dialogue Tool - best program, but you must know fallout script language for use it.

and... it's all offtop. sorry 4 moderators.

-----
Scio me nihil scire

Отправлено: 14:42 - 28 Июня, 2005 | ИСПРАВЛЕНО: Mynah - 16:49 - 28 Июня, 2005
Andrej
Member

Откуда: Srbija
Регистрация: Июнь 2005

Всего: 12 сообщений

dobro.

thx for url Mynah

[very confussed]


(Addition of 15:25 - 28 June, 2005.)


BTW which compiler/script editor is easiest and best for use for beginners?

that tutorial for scripting isnt telling how to do something,its only about setting it to work propertly and some facts.

Отправлено: 15:12 - 28 Июня, 2005
Mynah
Модератор

Откуда: Пермь
Регистрация: Окт. 2004

Всего: 469 сообщений

Recomended programs for beginners(it's just IMHO):

FSE 1.5 (don't use version 2... this version doesn't complete and have many bugs)
FMF Dialogue Tool

Read so many documents on this page as u can. (Especially "Guide to Fallout Modding")

And will B ready to many-many-many trubls. Modding fallout is hard business.

-----
Scio me nihil scire

Отправлено: 15:36 - 28 Июня, 2005 | ИСПРАВЛЕНО: Mynah - 18:04 - 28 Июня, 2005
 

Переход по темам
<< Пред. След. >>
Страницы этой темы [ 1 2 3 ] Все собщения


Powered by Ikonboard 2.1.9 RUS
Modified by RU.Board Team
© 2000 Ikonboard.com