» TeamX (Архив Форума)«


Форум TeamX » English Forum » Armor button (How to change armor button)

Переход по темам
<< Пред. След. >>
Единственная страница этой темы

 
Mario Dweller
Member

Откуда: Prague, CZ
Регистрация: Апр. 2004

Всего: 22 сообщения

Hi,
In our mod, We need to remove or place out of screen armor button(Use the best armor...). Is it possible ? It's hardcoded :-\... Thanx...

-----
Drink nuka-cola !

Отправлено: 3:41 - 4 Июля, 2005
Mynah
Модератор

Откуда: Пермь
Регистрация: Окт. 2004

Всего: 469 сообщений

Moment, this no one knows how to make to danny, but if you want to study this, then try to dig fallout2.exe in the region of address 4487ce.

Sorry for my bad english.

-----
Scio me nihil scire

Отправлено: 14:26 - 4 Июля, 2005 | ИСПРАВЛЕНО: Mynah - 16:30 - 4 Июля, 2005
Mario Dweller
Member

Откуда: Prague, CZ
Регистрация: Апр. 2004

Всего: 22 сообщения

Thank you very much, i'll check it once more...


(Addition of 0:56 - 5 July, 2005.)


I tried to do it, but max Fallout2.exe file offset is 0x12278A... Or did you mean memory offset ?

-----
Drink nuka-cola !

Отправлено: 0:18 - 5 Июля, 2005
Mynah
Модератор

Откуда: Пермь
Регистрация: Окт. 2004

Всего: 469 сообщений

Yes. It's memory offset.  To you is necessary debugger.

-----
Scio me nihil scire

Отправлено: 13:12 - 5 Июля, 2005
Mario Dweller
Member

Откуда: Prague, CZ
Регистрация: Апр. 2004

Всего: 22 сообщения

And what debugger do U recommend ? I haven't tried such things yet...

-----
Drink nuka-cola !

Отправлено: 13:17 - 5 Июля, 2005 | ИСПРАВЛЕНО: Mario Dweller - 15:15 - 5 July, 2005
Mynah
Модератор

Откуда: Пермь
Регистрация: Окт. 2004

Всего: 469 сообщений

I use OllyDBG, but this does not mean that it best. OllyDBG me pleases itself by simplicity, convenience and build it disassemble.

-----
Scio me nihil scire

Отправлено: 14:21 - 5 Июля, 2005
Mario Dweller
Member

Откуда: Prague, CZ
Регистрация: Апр. 2004

Всего: 22 сообщения

Thank U...

-----
Drink nuka-cola !

Отправлено: 14:27 - 5 Июля, 2005
Mario Dweller
Member

Откуда: Prague, CZ
Регистрация: Апр. 2004

Всего: 22 сообщения

So a have found it...

Y position is 0x448983
X position is 0x448988

But still I don't know how to disable the button or how to assign X and Y more than 0xFF :-\

-----
Drink nuka-cola !

Отправлено: 1:58 - 7 Июля, 2005 | ИСПРАВЛЕНО: Mario Dweller - 3:48 - 7 July, 2005
Mynah
Модератор

Откуда: Пермь
Регистрация: Окт. 2004

Всего: 469 сообщений

Sorry, but i don't sure what your offsets is correctly.
I check it and this my data:
On offset 448982 x size of button picture.
On offset 448987 y size of button picture.

For remove it you must do some change:
On offset 448982:
Replace "mov EBX, 2E" to "mov EBX, 0"
(BB2E000000 to BB00000000 in HEX)
On offset 448987
Replace "mov EDX, 0EB" to "mov EDX, 0"
(BAEB000000 to BA00000000 in HEX)

and then just redraw control.frm for remove this button succesfully :)

This checked.

-----
Scio me nihil scire

Отправлено: 3:21 - 7 Июля, 2005
Mario Dweller
Member

Откуда: Prague, CZ
Регистрация: Апр. 2004

Всего: 22 сообщения

But I have the same offset :P...

Yes, I have tried this, but it will not remove the button, it will move it on [0;0]- relative to control.frm... And the position is only 8bit, so U can assing X and Y only 0-FF and screen width is 640(0x280) :-\...

-----
Drink nuka-cola !

Отправлено: 10:39 - 7 Июля, 2005 | ИСПРАВЛЕНО: Mario Dweller - 11:57 - 7 July, 2005
Mynah
Модератор

Откуда: Пермь
Регистрация: Окт. 2004

Всего: 469 сообщений

i'm confused :( my previous post - mistake.
i change values to 0 - 0 and then found it button at left top of control.frm.

U can assign X and Y more than FF. All values in da fallout2.exe stored in motorola format.
For example:
FA000000 == 0xFA
FA010000 == 0x1FA
FC340000 == 0x34FC

But, then i tried move button on position more than 280, party member control was closing after opening with no my actions. It not works :(

I will be think.

-----
Scio me nihil scire

Отправлено: 11:10 - 7 Июля, 2005
Mario Dweller
Member

Откуда: Prague, CZ
Регистрация: Апр. 2004

Всего: 22 сообщения

Do you mean 280 in hex (640 in dec) ? I tried to assign 0x279 and the same result... I think vale more than FF causes party member control closing after opening... :-\

-----
Drink nuka-cola !

Отправлено: 12:06 - 7 Июля, 2005 | ИСПРАВЛЕНО: Mario Dweller - 13:10 - 7 July, 2005
Mynah
Модератор

Откуда: Пермь
Регистрация: Окт. 2004

Всего: 469 сообщений

Цитата:

Do you mean 280 in hex (640 in dec) ?


Yes.
Цитата:

vale more than FF causes party member control closing after opening


Value 0x255 work correctly.  It work if button fully drawn on screen. No position changes needed. Need change sizes of button or fill with NOP call to drawing button function.

-----
Scio me nihil scire

Отправлено: 12:16 - 7 Июля, 2005
Mario Dweller
Member

Откуда: Prague, CZ
Регистрация: Апр. 2004

Всего: 22 сообщения

Yes, U'r right... I'm sorry...

But I don't know how to find that function... I'm lame in assembler :-\... I tried to fill with NOPs some function, but not good effect... Either no effect or it crashes :D


-----
Drink nuka-cola !

Отправлено: 12:33 - 7 Июля, 2005
Mario Dweller
Member

Откуда: Prague, CZ
Регистрация: Апр. 2004

Всего: 22 сообщения

But size of the button is 44898C:
      PUSH 0E
I changed it to
      PUSH 0

And it works...

Thank you for your time

-----
Drink nuka-cola !

Отправлено: 11:56 - 8 Июля, 2005
 

Переход по темам
<< Пред. След. >>
Единственная страница этой темы


Powered by Ikonboard 2.1.9 RUS
Modified by RU.Board Team
© 2000 Ikonboard.com